miercuri, 14 decembrie 2011

Tort pufos si cremos de lamaie



Doamne ce pufosenie de tort am mai facut. Vreti si voi? Atunci iata mai intai ce ingrediente va trebuie:

Ingrediente blaturi:
-          3*3 oua
-          3*100 gr fructoza
-          3*40 gr cacao

Procedeu blat:
Am scris “3*” deoarece se coc cate blaturi aveti nevoie fiecare separate. Eu in cazul de fata am facut 3 blaturi, voi puteti sa faceti cate doriti. Am folosit tava rotunda de tort cu inel detasabil de 26 cm.
Se separa ouala. Se bat albusurile bat. Se freaca galbenusurile cu fructoza bine de tot pana se albesc. Apoi se adauga cacaoa si la sfarsit albusurile batute bat. Iese un aluat destul de lichid. Se rastoarna in tava tapetata cu hartie de copt. MARE ATENTIE! Hartia de copt trebuie unsa si tapetata cu faina in prealabil. Blatul se da la cuptor 10-20 minute maxim la foc potrivit. Se incearca cu scobitoarea. Blatul trebuie lasat sa se raceasca de tot inainte de a scoate hartia de copt. Deoarece exista riscul de a se rupe.
Se repeta aceasta operatiune de inca 2 ori si astfel vor rezulta 3 blaturi moi si pufoase.

Ingrediente crema:
-          450 gr crema de branza Philadelphia/Mascarpone
-          150 gr fructoza
-          600 gr frisca lichida
-          3 lamai (coaja si sucul)
-          1 plic gelatina

Procedeu crema:
Se pune pliculetul de gelatina la hidratat in cateva linguri de apa rece si se lasa pentru 5 minute. Se bate frisca bat. Separat se amesteca branza Philadelphia cu fructoza pana se topeste aceasta din urma. Se adauga coaja si sucul celor 3 lamai. Se topeste la bain-marie gelatina, cu mare atentie sa nu fiarba. Se amesteca usor frisca bat in compozitia de branza si la sfarsit gelatina lichida usor racita. In reteta originala a lui Sheng de pe culinar.ro nu era trecuta si gelatina, dar mie mi s-a parut cam prea moale. Poate am pus si un pic cam multa lamaie deoarece a iesit un pic cam acra crema, dar asa imi place mie, si mi-era frica sa nu cumva sa nu se inchege. Blaturile nu trebuiesc insiropate decat daca doriti sa fie mai moi. Ele se inmoaie de la crema atat cat trebuie.
Iata si minunatia:




Pofta mare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu