miercuri, 14 decembrie 2011

Tort Botez Delia-Gabriella



Acest tort l-am facut pentru botezul minunei nostre mici, Delia-Gabriella.
Partea de jos are diametrul 28 cm, iar cea de sus 24 cm. A fost suficient, desi s-a mai cerut inca o portie (asta nu era in plan J), pentru 35 persoane.

Blaturile le-am facut din pandispan normal in care am adaugat nuca macinata. Nu mai tin minte exact din cate oua le-am facut, dar am facut dupa reteta clasica cate oua atea linguri de zahar si faina. Nu are rost sa mai scriu procedeul, toata lumea presupun ca stie sa faca un pandispan normal.
Cremele au fost de iart si de caramel. Pe acestea le voi scrie mai jos. Tortul a fost acoperit cu pasta de zahar a lui Lily.

Crema caramel, dupa reteta Lissei

Ingrediente:
  • 10 linguri zahar
  • 200 ml de lapte fierbinte
  • 3 galbenusuri
  • 1 lingura amidon
  • 200 ml frisca batuta bat
Precedeu:
Se caramelizeaza zaharul si se stinge cu laptele fierbinte. Se amesteca cu foarte mare grija pentru a nu da pe afara pana se topeste caramelul, apoi se da la o parte.
Se amesteca separta galbenusurile cu amidonul si se adauga treptat la caramelul luat de pe foc. Se puna iar pe foc si se da in fiert pana se face ca o smantana, apoi se lasa la racit.
Se bate frisca bine de tot si se amesteca usor de tot cu caramelul rece.
Se pot pune si cele 3 albusuri batute spuma tare, dar atunci mai trebuie adaugat si 1 pliculet de gelatina preparata.

Crema de iaurt

Ingrediente:
  • 300 gr iaurt cu visine
  • 200 ml frisca batuta bat
  • 50 ml lichior visine
  • 1 pliculet gelatina
Procedeu:
Se pune gelatina la hidratat in cateva linguri de apa rece. Se topeste la bain-marie, mare atentie sa nu fiarba, se distruge gelatina. Se lasa deoparte la racit.
Se bate frisca bat si se incorporeaza cu iaurtul si lichiorul usor pentru a nu cadea frisca. Se iau cateva linguri din aceasta compozitie si se amesteca cu gelatina preparata si apoi se amesteca cu restul compozitiei de iaurt si frisca.
Suplimentar eu am amestecat in crema si in jur de 500 gr visine fara samburi.

Iata rezultatul:






Un comentariu: