miercuri, 14 decembrie 2011

Torturi de Paste

Primul tort a fost facut pentru o colega de servici a sotului meu. A fost de altfel si prima mea comanda de tort. Reteta tortului o puteti gasi aici






Cel de-al doilea tort a fost pentru noi si am facut tortul cu 3 feluri de ciocolata
Ingrediente blat:
  • 5 oua,
  • 200 g zahar,
  • 200 ml ulei,
  • 1/2 cana apa,
  • 250 g faina,
  • 1 plic praf de copt,
  • 2 linguri cacao

Procedeu blat:
Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se freaca cu zaharul apoi se pune uleiul treptat si se formeaza o maioneza "dulce". Apoi se adauga apa, iar compozitia va deveni destul de lichida. Dupa ce se pune apa, se mai bate cu mixerul cca. 2 minute. Intr-un castron, se amesteca faina cu cacaua si cu praful de copt si se adauga galbenusurilor, putin cate putin. Va fi acum o compozitie usor vartoasa. Separat se bat albusurile spuma tare si se amesteca apoi cu o lingura usor de tot, de sus in jos (nu cu mixerul!), pana devine omogena. Se unge o tava ulei si se tapeteaza cu faina, si se toarna, niveland frumos deasupra. Se coace la 175-180  ° C, cca. 30 minute. Cand blatul este gata, se lasa sa se raceasca.

Ingredientele si procedeul pentru mousse-urile de ciocolata le gasiti aici:
Eu am inlocuit blatul din reteta originala cu cel de sus, apoi am facut mai intai mousse-ul de ciocolata amaruie, apoi cel de ciocolata alba si la sfarsit cel de lapte.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu